Кредитні рейтинги ТОВ «ГК «ЯРОВІТ» підтверджено на рівні uaBBB Кредитний рейтинг АТ «СГ «ТАС» (приватне) підтверджено на рівні uaAА Кредитний рейтинг АТ «Універсал Банк» підтверджено на рівні uaAAА Кредитний рейтинг АТ «БАНК «ГРАНТ» підтверджено на рівні uaАА Кредитний рейтинг АТ «МІБ» підтверджено на рівні uaВВВ+ Рейтинги надійності банківських депозитів оновлено Кредитний рейтинг Акціонерного банку «Південний» підтверджено на рівні uaАА Кредитний рейтинг АТ «ПУМБ» підтверджено на рівні uaААА

Головна »  Аналітика »  Аналітика

Аналітика

04.09.2010

Загальна характеристика автомобільного ринку України

За даними асоціації «Укравтопром», у червні 2010 року вітчизняними автовиробниками було вироблено 6 780 одиниць автотехніки. В цілому, у І півріччі 2010 року в Україні було вироблено 30989 автотранспортних засобів (за І квартал поточного року - 10 710 одиниць), що на 18% менше ніж за І півріччя 2009 року. Серед них: легкових автомобілів – 27 251 од., вантажних – 2 624 од., автобусів – 1 114 од.

За даними інформаційно-аналітичної групи «AUTO-Consultіng», за підсумками січня-липня 2010 року продажі легкових авто склали 82,6 тис. од., що на 13,8% менше, ніж за аналогічний період 2009 року. Причому, продажі нових легкових автомобілів в Україні у липні поточного року зросли на 15,3% у порівнянні з липнем 2009 року - до 15,2 тис. од. (+7,6% порівняно з червнем 2010 року). Одною з причин чого є сезонне зростання попиту, яке традиційно спостерігається на ринку у кінці літа – початку осені. За підсумками І півріччя 2010 року компанія «АВТОВАЗ» зберегла лідируючі позиції на ринку, проте автомобілі цієї марки поступово втрачають ринкові позиції. Так, за результатами червня 2010 року їх частка становила 14%, тоді як за підсумками 2009 року – 20% (у 2005 році – більше 30%). При цьому значно зміцніла свої ринкові позиції компанія «Hyundaі» - близько 10% ринку, далі йдуть автомобілі марки «ЗАЗ» - 9,3%, також у ТОП-10 входять такі бренди як: «Chery», «Toyota», «Renault», «Ford», «Chevrolet», «Skoda», «Mіtsubіshі».

У сегменті «Premіum-класу» спостерігалось значно менше скорочення обсягів продажів порівняно з іншими сегментами ринку. Так, у липні 2010 року окремі бренди вже виходили на обсяги продажів рівня 2008 року (таки бренди як: «BMW», «Porsche» тощо).

Загалом ситуація на автомобільному ринку України залишається досить складною. Багато в чому подальший розвиток подій залежить від антикризових дій уряду України. Але застосування, наприклад, тимчасової надбавки до мита у розмірі 13% для стимулювання вітчизняного виробництва було недостатньо. Крім надбавки до мита на імпорт необхідно прийняти й забезпечити виконання комплексу заходів щодо зменшення податкового навантаження, надання можливості заводам залучати банківські кредити на пільгових умовах, а також стимулювання і здешевлення споживчого автокредитування. Деякі автокомпанії та автодилери розробляють власні фінансові програми з метою стимулювання продажів. Втім, навіть за їхньої участі, доступність кредитів на придбання автомобілів ще далека від докризових умов кредитування: терміни переважної більшості пропозицій залишаються короткостроковими (1-3 років), а початкові внески становлять від 30% до 70% вартості автомобіля.

За даними компанії «Простобанк Консалтинг», середня реальна ставка по кредитах на покупку нових іномарок в Україні у гривні строком на три роки, станом на початок липня 2010 року складала 21-22% річних (станом на 31.05.2010 р. – 20% річних).

Необхідно відмітити, що у країнах Західної Європи в рамках боротьби із кризовими явищами в економіці, ефективними заходами щодо поліпшення стану підприємств-виробників є: здешевлення кредитних ресурсів, насамперед, експортерам; зниження податкового тиску на промислові підприємства, які створюють і модернізують виробничі потужності; стимулювання збуту продукції національного виробника шляхом державних закупівель, а також стимулювання споживчого попиту на продукцію національного виробництва.

За даними «Укравтопром», асоціація на сьогодні приймає участь у розробці наступних заходів щодо стабілізації ситуації на авторинку України: прийняття законопроекту по легалізації системи «Trade-іn» (продаж авто, що були у вживанні); введення митної надбавки на імпортні авто, а також впровадження механізму утилізації старих автомобілів в обмін на нові.

На думку рейтингового агентства «Кредит-Рейтинг», на сьогодні на автомобільному ринку України діють такі основні стримуючі фактори:

  • скорочення комерційними банками програм автокредитування (у 2008-2009 рр. частка продажів нових автомобілів з використанням програм автокредитування становила близько 65% від загального обсягу продажів);
  • зниження купівельної спроможності населення;
  • валютні ризики, пов’язані з імпортними операціями;
  • скорочення пропозиції автомобілів із зменшенням запасів продукції на складах. Перехід на систему продажів під замовлення, скорочення кількості дилерів.

Кожний із цих факторів може суттєво вплинути на ринок у середньо- та довгостроковій перспективі. На думку експертів ринку, попит буде трансформуватися у бік бюджетних автомобілів і концентруватися у сегменти «В, С, D», змінюватиметься загальна цінова політика. Також необхідно відмітити, що прийняття нормативно-правових актів, які передбачають введення податку при продажі у розмірі 15% від вартості авто може негативно вплинути на рівень продажів б/в автомобілів. За оцінками рейтингового агентства, у 2010 році обсяги реалізації автомобілів в Україні становитимуть 145-160 тис. одиниць.

За прогнозами німецької асоціації автовиробників «VDA», світовий ринок у 2010 році зросте на 4 в. п., до 52 млн. автомобілів. Більш суттєве зростання світового автомобільного ринку прогнозується з 2011 року.

Олексій Чорноротов
Начальник отдела корпоративных рейтингов

МОНІТОР

2011 #3(41) Кредит-Рейтингу 10 років

Архів

Пошук рейтинга

Form

розширений пошук