Кредитний рейтинг АТ «ІНГ Банк Україна» підтверджено на рівні uaAAА Кредитний рейтинг ПрАТ СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ІНТЕР-ПОЛІС» підтверджено на рівні uaA Кредитні рейтинги АТ «ТАСКОМБАНК» підтверджено на рівні uaААA Кредитні рейтинги ТОВ «ГК «ЯРОВІТ» підтверджено на рівні uaBBB Кредитний рейтинг АТ «СГ «ТАС» (приватне) підтверджено на рівні uaAА Кредитний рейтинг АТ «Універсал Банк» підтверджено на рівні uaAAА Кредитний рейтинг АТ «БАНК «ГРАНТ» підтверджено на рівні uaАА Кредитний рейтинг АТ «МІБ» підтверджено на рівні uaВВВ+ Рейтинги надійності банківських депозитів оновлено Кредитний рейтинг Акціонерного банку «Південний» підтверджено на рівні uaАА Кредитний рейтинг АТ «ПУМБ» підтверджено на рівні uaААА

Головна »  Аналітика »  Аналітика

Аналітика

10.09.2010

Огляд ринку азбестоцементних виробів та покрівельних матеріалів

Основою виробництва азбестоцементних підприємств з виготовлення покрівельних матеріалів – листів азбестоцементних хвилястих (шиферу) – є азбест. На підприємствах України встановлено близько 45 ліній з виробництва азбестоцементних листів (шиферу). Потреба в покрівельних листах в Україні тісно пов’язана з будівельним сектором, а також розбудовою великої кількості малоповерхових будинків, складських приміщень тощо. Серед покрівельних матеріалів, які використовуються, шифер складає близько 70%. Тривале і значне за обсягом застосування азбестоцементного шиферу в Україні, безумовно, пов’язане як з багаторічним досвідом його використання, так і з високими якісними характеристиками самого виробу.

Ринок покрівельних матеріалів України

Лідером на українському ринку покрівельних матеріалів є шифер. Наразі він займає близько 60-70% ринку. При цьому 75-80% усього шиферу виробляється в Україні. Популярність шиферу пояснюється його відносною дешевизною, недоліками є його токсичність (у склад шиферу входить азбест). Прямими конкурентами виробників шиферу є підприємства, які реалізують металочерепицю, бітумну черепицю та «єврошифер», які щороку збільшують частку ринку, що зумовлено поступовим переорієнтуванням споживача на більш сучасні покрівельні матеріали. Екологічним аналогом шиферу є «єврошифер» – ондулін. Ондулін простий і зручний у користуванні, безвідходний і легкий – один квадратний метр важить близько 3кг. За прогнозами експертів ще рік-два ринок «єврошиферу» зростатиме, потім стабілізується. Основними операторами ринку «єврошиферу» є столичні компанії: «Авіста», «Ондулін Будівельні Матеріали», «Ізобуд» та інші.

Після шиферу найпопулярнішим матеріалом в Україні є металочерепиця. Її застосовують як для нового будівництва, так і для реконструкції. За оцінками експертів, на сьогодні металочерепиця в структурі ринку займає близько 20%, причому у грошовому вимірі продажі цього покрівельного матеріалу займають перше місце у загальній структурі реалізації сучасних матеріалів (переважно матеріали з поліестеровим покриттям), перевагами є низька трудомісткість, незначна вага матеріалу, бистрота монтажу.

Насиченість внутрішнього ринку цим покрівельним матеріалом є високою, тому українські виробники почали шукати виходи на іноземні ринки. На ринку покрівельних матеріалів одними з основних операторів на сьогодні є «Ранніла Київ» (ТМ Ruukki), «ТПК-профіль» (Львівська обл.), «Арсенал-Центр» (Київ), «Авіста» та інші підприємства.

Ще одним покрівельним матеріалом, присутнім на українському ринку, є бітумна черепиця. Виготовляють її десятки компаній по всьому світу, оскільки цей матеріал добре себе зарекомендував у будь-яких кліматичних умовах. Традиційно вважається, що термін служби бітумної черепиці складає 30років. Основною перевагою бітумної черепиці є гнучкість – її можна застосовувати для покрівель будь-якої складності, форми й конфігурації. Найбільшими виробниками бітумної черепиці, продукція яких представлена на українському ринку, є: Katepal, Icopal (Фінляндія), Tegola (Італія, Росія), IKO (Бельгія), «Техноніколь» (Росія), GAF, Certainteed (США).

В Україні найбільшим виробником бітумної черепиці є підприємство з іноземними інвестиціями «Балтійос Браста Україна» та вітчизняні виробники євроруберойду (сировина і технологія виробництва цих матеріалів багато в чому схожі) – «Славутський руберойдовий завод» (Хмельницька обл.), «Акваізол» та «Стройінвест» (Харків).

Глиняну (керамічну) і цементно-піщану черепицю об’єднують спільною назвою – «натуральна». Термін служби даного матеріалу може становити понад 100років. На Заході 86% дахів – саме з натуральної черепиці. ВУкраїні масовим продуктом натуральна черепиця поки що не стала, адже має вищу ціну порівняно з іншими покрівельними матеріалами. Український ринок керамічної черепиці представлений переважно імпортною продукцією. Вітчизняну керамічну черепицю виробляють наЛьвівському заводі кераміки.

Появу на ринку покрівельних матеріалів волокнисто-цементних листів спровокувала «антиазбестова кампанія» в Європі. Це стало каталізатором робіт з розробки та впровадження у виробництво нових видів покрівлі. Саме до таких належать листи волокнисто-цементні, які виготовляє ТОВ«Українські дахи» (Івано-Франківськ) під торговою маркою ECO-DACH. Покрівля ECO-DACH призначена для облаштування як житлових будинків, так і технічних приміщень. Волокнисто-цементні листи перебувають у проміжному ціновому сегменті між металочерепицею та ондуліном, з одного боку, та азбестоцементним шифером – з іншого. Вони у 2-2,5рази дешевше за металочерепицю, у 1,6рази – за профнастил, у 1,4рази – за ондулін. Волокнисто-цементні листи візуально схожі на традиційний шифер, але основною перевагою даної продукції є її довговічність – термін експлуатації не менше 50років. Також листи не деформуються, вони стійкі до перепадів температури, мають добре шумопоглинання.

Попит на покрівельні матеріали формується як з потреб нового будівництва, так і з необхідності проведення капітальних і поточних ремонтів, на сьогодні практично 70% покрівлі будівель та споруд потребують невідкладного капітального ремонту з використанням нових технологій.

До початку економічної кризи в Україні ринок покрівельних матеріалів показував стабільне зростання на рівні в 30% щорічно. За даними експертів ринку покрівельних матеріалів України, у зв’язку з кризовими явищами в економіці країни, попит на покрівельну продукцію у 2009 році знизився у середньому на 25%. В результаті чого посилилась конкуренція між виробниками продукції. В умовах скорочення обсягів імпорту та підвищення цін імпортної продукції збільшився попит на вітчизняні покрівельні матеріали.

Скорочення ринку також пов’язано з високим ступенем залежності ринку будівельних матеріалів від стану будівельної галузі країни в цілому. В свою чергу кризовий стан будівельної галузі обумовлено практично відсутнім кредитуванням галузі комерційними банками, для поліпшення ситуації необхідне поновлення банківського кредитування.

У І півріччі 2010 року спостерігається поступове відновлення попиту на основні види продукції ринку покрівельних матеріалів. На думку фахівців ринку, у поточному році можливе подальше переміщення попиту на покрівельну продукцію у бік приватного будівництва за рахунок необхідності проведення поточних ремонтів, добудови існуючих об’єктів, а також уповільнення темпів зниження обсягів капітального будівництва. Виходячи з ринкової ситуації, а також в умовах низьких темпів відновлення купівельної спроможності, у ІІ півріччі 2010 року буде спостерігатися подальше посилення конкуренції та головним фактором при виборі покрівельних матеріалів залишиться ціна продукції.

Висновки. Лідером на українському ринку покрівельних матеріалів є шифер. Наразі він займає близько 60-70% ринку. При цьому 75-80% усього шиферу виробляється в Україні. Популярність шиферу пояснюється його відносною дешевизною, недоліками є його токсичність (у склад шиферу входить азбест). Прямими конкурентами виробників шиферу є підприємства, які реалізують металочерепицю, бітумну черепицю та «єврошифер», які щороку збільшують частку ринку, що зумовлено поступовим переорієнтуванням споживача на більш сучасні покрівельні матеріали.

Попит на покрівельні матеріали формується як з потреб нового будівництва, так і з необхідності проведення капітальних і поточних ремонтів, на сьогодні практично 70% покрівлі будівель та споруд потребують невідкладного капітального ремонту. За даними експертів ринку покрівельних матеріалів України, у зв’язку з кризовими явищами в економіці, попит на покрівельну продукцію у 2009 році знизився у середньому на 25%. У результаті чого посилилась конкуренція між виробниками продукції. В умовах скорочення обсягів імпорту та підвищення цін імпортної продукції збільшився попит на вітчизняні покрівельні матеріали. У І півріччі 2010 року спостерігається поступове відновлення попиту на основні види продукції ринку покрівельних матеріалів. На думку фахівців ринку, у поточному році можливе подальше переміщення попиту на покрівельну продукцію у бік приватного будівництва за рахунок необхідності проведення поточних ремонтів, добудови існуючих об’єктів, а також уповільнення темпів зниження обсягів капітального будівництва. Виходячи з ринкової ситуації, а також в умовах низьких темпів відновлення купівельної спроможності, у ІІ півріччі 2010 року буде спостерігатися подальше посилення конкуренції та головним фактором при виборі покрівельних матеріалів залишиться ціна продукції.

Олексій Чорноротов
Начальник отдела корпоративных рейтингов

МОНІТОР

2011 #3(41) Кредит-Рейтингу 10 років

Архів

Пошук рейтинга

Form

розширений пошук