Ринок роздрібної торгівлі України за 2012 рік
Протягом 2006-2008 рр. український ринок роздрібної торгівлі демонстрував високі темпи росту, що було обумовлено низькою насиченістю ринку й підвищенням купівельної спроможності населення (у т. ч. за рахунок активного розвитку споживчого кредитування).
У 2009 році економічна ситуація характеризувалась рецесією у базових галузях, що в свою чергу негативно впливало на ринок роздрібної торгівлі України. Так, спостерігалося істотне скорочення обсягів роздрібного кредитування населення, зниження купівельної спроможності, нестабільність попиту на основні групи товарів продовольчого й непродовольчого сегментів. При цьому непродовольчий рітейл виявився найбільш чутливим до скорочення попиту, тому що реалізація більше ніж 60% продукції здійснювалася через програми споживчого кредитування (переважно побутова техніка, легкові автомобілі тощо).
Протягом 2010-2012 рр. спостерігалось уповільнення темпів скорочення обсягів роздрібного товарообігу в Україні з наступним ростом даного показника відносно 2009 року. Позитивна динаміка була частково зумовлена відновленням ділової та споживчої активності; високими інфляційними очікуваннями населення; збільшенням питомої ваги витрат на товари та послуги у загальній структурі витрат домогосподарств (до 80%); низькою порівняльною базою 2008-2009 рр.
За підсумками 2012 року зростання обсягів обороту роздрібної торгівлі в Україні становило 15,9% (у грошовому вимірі товарообіг збільшився до 804,3 млрд. грн.).
Детальний портрет ринку роздрібної торгівлі України за 2012 рік з аналізом його показників, структури, тенденцій, основних гравців і прогнозами читайте в нашому аналітичному огляді за цим посиланням.