Держрегулювання роздрібних надбавок не знижує перспектив розвитку торгових мереж в Україні
Рейтингове агентство "Кредит-Рейтинг" вважає, що підписання меморандуму між Кабінетом Міністрів України і керівниками великих національних торгових мереж про обмеження торгових надбавок не матиме істотного впливу на обсяги і товарну структуру виручки великих ритейлерів країни. Відповідно до цього документа, максимальну роздрібну націнку на основні продукти харчування встановлено на рівні 10% (при існуючому рівні в 20-50%). У список товарів, на які торгова націнка не перевищуватиме 10%, увійшло 15 товарних позицій, зокрема, це цукор, крупи, соняшникова олія, яйця, базові молочні продукти, овочі вітчизняних виробників, хліб, макаронні вироби. Меморандум також забороняє скорочення обсягів цих товарів в асортименті торгових мереж.
"Зниження торгових надбавок в роздробі на основні продукти харчування ритейлери зможуть компенсувати за рахунок підняття ціни на інші продукти, які складають великий продуктовий асортимент в магазинах сучасного формату, а також за рахунок додаткових доходів від оренди, мерчандайзингу і реклами на тлі зростання популярності мережевої роздрібної торгівлі серед населення", - вважає провідний фінансовий аналітик рейтингового агентства "Кредит-Рейтинг" Михайло Сеньків.
Сьогодні сучасні торгові мережі охоплюють 30% роздрібного ринку України (у Києві понад 50%), а ринки 40%. За прогнозами фахівців, через 2-3 роки питома вага магазинів сучасного формату складе вже понад 50-70% ринку. На думку Агентства, вітчизняний ринок торгівлі збереже високі темпи зростання в поточному році (у 2007 році приріст склав близько 30%), що пов`язано з високою інвестиційною привабливістю національного ринку для міжнародних торгових операторів.
Довідка "Кредит-Рейтинг"
Станом на
березень 2008 року рейтинговим агентством "Кредит-Рейтинг" було визначено 57 кредитних
рейтингів у сегменті роздрібної і оптової торгівлі. З визначених у цьому сегменті
кредитних рейтингів спекулятивний рівень мають 70% рейтингів, інвестиційний рівень 30%.
Діяльність торгових компаній має широкий спектр: від продажу товарів повсякденного
користування до реалізації великої машинобудівної техніки.
Для отримання докладнішої інформації:
Департамент інформації та комунікацій, Марина Проценко, тел.: (044)
490-25-50
MProtsenko@credit-rating.com.ua
Профільний
аналітичний відділ, Михайло Сеньків, тел.: (044) 490-25-50
MSenkiv@credit-rating.com.ua