Кредитний рейтинг – імідж або інструмент управління бізнесом
За
підтримки рейтингового агентства "Кредит-Рейтинг" в Києві відбувся круглий стіл на тему:
«Кредитний рейтинг – імідж або інструмент управління бізнесом?» Медіа-спонсором
виступили інформаційне агентство ЛігаБізнесІнформ, «Інвестгазета», газета «Діло», ТРК
«Ера» – програма «Рейтингова панорама» і інтернет-журнал Expert. У заході взяли участь
представники провідних банків – ПУМБа, Укрсиббанку, Фінанси і Кредит, ВТБ, Ерсте,
Універсал Банку, Ощадбанку Росії, СЕБ, Актив Банку, ЕРДЕ Банку, Укргазпромбанку, ПІН
банку, Українського професійного банку, а також радник президента Асоціації Українських
Банків Руслан Віксич.
«Мета цього круглого столу – обговорити можливості використання кредитних рейтингів. Важливо розуміти, що це не лише спосіб виділити себе серед учасників фінансового ринку, а й ефективний інструмент для банків при прийнятті рішення про кредитування позичальника», - сказав генеральний директор рейтингового агентства «Кредит-Рейтинг» Станіслав Дубко.
У ході
проведення заходу обговорювалися недоліки систем ризик-менеджменту банків, які стали
причиною низької якості кредитних портфелів, а також можливості використання банками
кредитних рейтингів для оцінки ризиків при кредитуванні підприємств.
На думку начальника управління корпоративного фінансування ПУМБ Сергія Ануфрієнко: «Нам потрібні нові правила гри. Прийшов час глибокого фінансового аналізу позичальника, нам недостатньо лише застави і бізнес-плану, потрібно звертати увагу і на репутацію, і на відгуки про позичальника, а також його кредитні рейтинги. Йдеться про формування цивілізованих відносин, розвиток фінансової культури в горизонталі позичальник - кредитор».
Про
необхідність підвищення прозорості на фінансовому ринку заявила і голова правління АТ
«ЕРДЕ БАНК» Наталія Оніцева: «Необхідно з чистого аркуша переписати відносини з
клієнтами, оскільки швидше не криза ліквідності, а криза довіри зруйнувала всі позитивні
напрацювання банків. Ми як банк прагнемо бути максимально відкритими і зрозумілими, також
вважаємо, що і позичальник повинен робити все можливе в цьому напрямку. На мій погляд,
кредитний рейтинг позичальника – це інструмент, який дозволить збудувати наші стосунки з
позичальниками на високому рівні прозорості».
Про своє
бачення можливостей використання кредитних рейтингів поділився на круглому столі директор
казначейства Універсал Банку Сергій Пономаренко. На його думку, здобуття
кредитного рейтингу – це дуже важливий інформаційний привід для банку, який можна з
успіхом використовувати для комунікації з клієнтами, встановлення і розвитку стосунків з
громадськістю. «Високі інвестиційні кредитні рейтинги – це хороша можливість виділити
свій бізнес на тлі конкурентів. В наші дні незалежна експертна оцінка дозволяє клієнтові
оцінити банк і зробити свій вибір. А для банку це хороший спосіб залучити грошові
ресурси».
За результатами круглого столу його учасники прийшли до висновку про необхідність внесення змін до нормативно-правової бази НБУ для використання кредитних рейтингів не лише міжнародних, але і національних рейтингових агентств при визначенні резервних вимог за активними операціями банків.
Для одержання детальнішої інформації:
Департамент
інформації та комунікації, Марина Проценко, тел. (044) 490-25-50
MProtsenko@credit-rating.com.ua
Департамент по зв’язкам із громадськістю, Аркадій Поляк, тел.: (044)
490-25-50
APolyak@credit-rating.com.ua